Wat maakt een merk succesvol?

Volg je Kennemerweb al op Facebook ?

Wat maakt een merk succesvol?

Veel mensen denken bij een merk in eerste instantie misschien vooral aan het logo van een bedrijf. Maar een merk is veel meer dan dat, we kunnen beter spreken over merkidentiteit. De merkidentiteit bestaat uit een merkinnerlijk en een merkuiterlijk, in vaktaal.

Waar staat jouw merk voor?

De basis van een goed merk is een goed verhaal: het merkinnerlijk. Waar staat jouw merk voor? Wat maakt het uniek en bijzonder, welke belofte ligt erin besloten? Het merkinnerlijk gaat over waarden, over een missie, over visie!

Zien, horen, voelen, proeven

Pas als je heel helder weet wat de kern van je merk is dan kun je dat gaan vertalen naar een merkuiterlijk. Ook dat is veel meer dan een logo, denk bijvoorbeeld aan de vorm van een glazen colaflesje, of aan de witte oordopjes van Apple. Die zijn niet alleen onderdeel van de visuele identiteit van het merk, maar kun je ook voelen, zelfs misschien in gedachten. Het geluidje van T-Mobile, of het opstartgeluid van Windows 95 zijn auditieve aspecten van een merk.

Andere merken herken je weer aan de smaak van het product, de geur (parfums!), of de bijzondere taal die er wordt gebruikt (Ik ben Ben). Allemaal merkuitingen die uiteindelijk onderdeel gaan uitmaken van de merkidentiteit van het bedrijf.

KennemerWeb helpt je bij het helder krijgen van jouw missie, je visie, je waarden. En bij het verhaal dat daarbij hoort. Daarna denken we samen na over het merkuiterlijk en zoeken we eventueel professionals die dat voor je kunnen vormgeven. Zodat jij dicht bij jezelf kunt blijven en kunt doen waar je goed in bent: de missie van je merk werkelijkheid maken!

Ga nu aan de slag met het versterken van jouw merk, stuur me even een berichtje via Facebook. De eerste afspraak is helemaal gratis en vrijblijvend!

Reageer op Facebook